CZYM JEST NETWORKING?
W artykule znajdziesz informację jak wykorzystać sieć znajomości podczas poszukiwania pracy.
Jedną z najbardziej efektywnych metod, pozwalających na znalezienie wymarzonej pracy jest networking. Jest to proces budowania sieci kontaktów poprzez ciągłe relacje w celu wymiany informacji oraz poparcia w sferze zawodowej.
W momencie poszukiwania pracy, należy korzystać z kontaktów posiadanych. W wielu przypadkach pracodawcy zatrudniają osoby polecone. Najczęstszą drogą w znalezieniu dobrej oferty pracy jest internet lub prasa. Rzadkością jest jednak korzystanie z networkingu, ponieważ nie wszyscy są świadomi jakie zalety niesie ze sobą ten rodzaj poszukiwania pracy.
KORZYŚCI NETWORKINGU
· Wiele dobrych ofert nie jest ogłaszanych na stronach internetowych, czy w prasie
· Więcej godnych zaufania i polecania potencjalnych kandydatów oraz zwiększona widoczność na rynku
· Wzmacnianie relacji między ludźmi
· Dostęp do nowości branżowych
· Możliwość poznania porad bardziej doświadczonych kolegów

JAK KORZYSTAĆ Z NETWORKINGU?
· Sporządź listę znajomych – taka lista pozwoli Ci otrzymać wsparcie w poszukiwaniu pracy – pamiętaj, że te osoby powinny darzyć Cię zaufaniem, ponieważ nikt nie poleci i nie pomoże, jeżeli komuś nie ufa
· Poszerzaj swoją sieć kontaktów – staraj uczęszczać na eventy, czy wykłady gdzie można poznać ciekawych ludzi. Warto także uczestniczyć na forach internetowych w temacie swojej branży wówczas więcej osób dowie się, że poszukujesz pracy i zwiększy to szanse na jej znalezienie
· Nie pytaj bezpośrednio o pracę – należy zdobyć umiejętnie potrzebne informacje
· Bądź cierpliwy – tworzenie bazy kontaktów pochłania trochę czasu, nie należy spodziewać się efektów po pierwszym spotkaniu, natomiast długotrwałe poszukiwanie zapewni pożądany efekt i wymarzoną pracę

Pamiętaj zatem aby budować trwałe i silne relacje z innymi – to się opłaca!

Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego